برای اطلاع رسانی از آخرین اخبار عضو شبکه های اجتماعی ما شوید

آموزش ریست کردن اکانت پلی استیشن

آموزش ریست کردن اکانت پلی استیشن:

در این پست آموزشی قصد داریم تا نحوه ریست پسورد کردن اکانت پلی استیشن را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم، پیش از هرچیز باید به این نکته اشاره کرد که اگر طی خرید کردن از فروشگاه ما، اکانت پلی استیشن شما ریست شده است علت های آن چیست و چگونه میتوان فهمید که اکانت شما ریست پسورد شده است.

در واقع سیستم سونی (شرکت سازنده پلی استیشن) به گونه ای عمل میکند که وقتی شما هربار با کنسول خود به اکانتتان لاگین کرده و بازی میکنید و یا هر بار که وارد وبسایت سونی میشوید آی پی (IP) های شما را به خاطر میسپرد و زمانی که با آی پی دیگری بخواهید وارد سایت شوید آن ورود را مشکوک تلقی کرده و جلوی ورود را میگیرد.

نکته: آی پی (IP) مخفف کلمه ی “Internet Protocol” است و کد یا آدرسی است که مربوط به اینترنت مورد استفاده توسط شما و موقعیت مکانی شما است که یک کد اختصاصی میباشد.

حال این سیستم امنیتی چه زمانی مشکل زا است؟ زمانی که شما میخواهید یک محصول را در فروشگاه ما با استفاده از اکانت پلی استیشن خود خریداری کنید. طبیعتاً آی پی دستگاه های ما و دستگاه شما باهم متفاوت است و زمانی که ما بخواهیم از طریق اکانت پلی استیشن شما وارد فورتنایت شده و محصول مورد نظر شما را خریداری کنیم ممکن است ورود ما از نظر سونی مشکوک تلقی شود و اکانت پلی استیشن شما ریست و لاک شود. (ریست شدن و لاک شدن هر دو یک معنی و مفهوم را دارند.)

توجه: این اتفاق همیشه رخ نمیدهد و فقط احتمال ریست شدن اکانت شما وجود دارد، بعلاوه درصد مشخصی نیز نمیتوان برای آن تعیین نمود.

و اتفاقاً به همین دلایل بالا، هنگام ثبت سفارش توصیه میشود اکانت اپیک گیمز خود را وارد کنید زیرا این احتمال و این سیستم امنیتی از جانب اپیک گیمز وجود ندارد و توصیه میشود اگر کاربر کنسول هستید اکانت پلی استیشن خود را به یک اکانت اپیک گیمز متصل کرده و از طریق اکانت اپیک خود، ثبت سفارش کنید.

برای اطلاع از نحوه لینک کردن اکانت پلی استیشن به اپیک گیمز “اینجا” را کلیک کنید.

خوشبختانه ریست شدن و یا لاک شدن اکانت (حتی به دفعات زیاد) مشکل جدی ای نیست و شما به راحتی میتوانید با ریست کردن پسورد خود مجدداً از کنسول و اکانت خود استفاده کنید.

خب اگر شما با استفاده از اکانت پلی استیشن خود در وبسایت ما ثبت سفارش کرده اید و اکانت شما ریست شد باید چه کاری انجام دهید؟

اساساً زمانی که یک اکانت پلی استیشن لاک (Lock) میشود، از طرف سونی برای مالک اکانت یک ایمیل برای ریست پسورد ارسال میشود. (برای آدرس ایمیل ای که با آن حساب سونی خود را ساخته اید ارسال میشود). و شما با دریافت آن ایمیل و با کلیک بر روی لینک ای که در آن ایمیل برای شما ارسال شده است میتوانید اقدام به عوض کردن پسورد اکانت پلی استیشن خود کنید.

توجه: شما نمیتوانید با استفاده از یک اکانت ریست شده ثبت سفارش کنید و برای خرید کردن در وبسایت ما لازم است که اکانت شما سالم باشد و دومرحله ای آن نیز در وضعیت خاموش قرار داشته باشد.

در تصویر زیر میتوانید یک مثال از ایمیل ارسال شده توسط سونی برای ریست کردن اکانت را مشاهده کنید.

همچنین ممکن است ایمیل ارسالی به شما با عکس بالا تا حدودی متفاوت بوده باشد اما در همه ای ایمیل ها یک لینک و یا یک دکمه جهت ریست کردن پسورد اکانت شما قرار داده میشود که با کلیک بر روی آن به سایت مربوطه جهت تعیین پسورد جدید هدایت خواهید شد.

پس از طی کردن مراحل بالا و تعیین پسورد جدید مجدداً میتوانید با استفاده از ایمیل و پسورد جدید به کنسول خود لاگین کرده و از آن استفاده کنید. همچنین برای سفارشات بعدی خود نیز باید پسورد جدیدتان را وارد کنید.

آیا لاک شدن اکانت بعد از دفعات زیاد باعث بن شدن میشود؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت که خیر، این اقدام سونی صرفاً به این جهت انجام میشود که اکانت کاربران اش توسط اشخاص غیر هک و یا… نشود. به همین جهت برای ایمیل سازنده ی اکانت لینک ریست پسورد فرستاده و تنها صاحب اصلی اکانت سونی میتواند پسورد جدید را تعیین کند.

لذا هیچگونه خطری برای بن شدن و یا مسدود شدن اکانت شما وجود نداشته و تنها با طی کردن مراحل بالا میتوانید با تعیین پسورد جدید وضعیت اکانت خود را از حالت لاک (Lock) خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید